Servitization speelt bij steeds meer bedrijven een cruciale rol. Als lifteigenaar verwacht je bijvoorbeeld te allen tijde inzicht te krijgen in onderhoudsbestanden en werkzaamheden die aan de lift worden uitgevoerd, zodat je liftgebruikers tijdig kunt informeren. De software van het online liftboek biedt in dat geval de uitkomst! Via een online dashboard kunnen zowel de liftmonteurs als de lifteigenaren altijd en overal inzicht krijgen in storingen, onderhoud, foto’s, certificaten, begrotingen en prestatiemetingen. Als aanvulling op de software kan met behulp van een liftsensor op een lift het aantal ritten worden geteld. De sensor voorspelt wanneer een lift onderhoud nodig heeft, waardoor de monteur niet meer een vast aantal keren per jaar hoeft langs te komen. En dat scheelt tijd en geld! Door het verzamelen en beschikbaar stellen van data van tienduizenden liften, kan de software steeds nauwkeuriger het onderhoud meten. De liftsensor betaalt zichzelf al snel terug, aangezien er minder onderhoudsbeurten nodig zijn en de gebruikers binnen jouw gebouw minder hinder ondervinden.

Professionele liftbedrijven die werken met innovatieve technieken vind je op www.vlr.nl/bedrijvengids.