Remco van der Meer en Marcel Mars hebben in oktober 2018 alle aandelen van Liftintermediair overgenomen van Alderik Bos. De twee hebben in de praktijk echter al sinds het begin van 2018 de dagelijkse leiding van Liftintermediair en vullen elkaar naar eigen zeggen goed aan. Zo beoefenen ze beiden een andere tak van sport en lopen ze elkaar daardoor niet voor de voeten. Alhoewel ze nog steeds de werkzaamheden verrichten die ze voor de directiewissel ook deden, komen hier nu de verantwoordelijkheid naar het team en de directiewerkzaamheden zoals personeelszaken en financiën bij. Volgens Mars is het nu zoeken naar de juiste balans. We spreken de twee directeuren over hun overstap, aanpak en plannen bij Liftintermediair.

Klaar voor de volgende stap
Alhoewel Mars slechts drie jaar werkzaam is bij Liftintermediair en geen achtergrond in liften heeft, voelt het voor zijn gevoel goed om deze stap nu te zetten. Zo vertelt Mars: “Ik kom uit een ondernemersfamilie en weet dus goed wat er bij deze functie komt kijken. Remco en ik werken graag met elkaar samen en het voelt daarom goed om dit nu gezamenlijk op te pakken. Ik heb altijd gezegd dat wanneer zo’n mogelijkheid zich voordoet, ik er dan ook vol voor ga. De soort klanten waarvoor we het allemaal doen spreekt me aan, aangezien het enerzijds gaat om de opdrachtgever en anderzijds om de gebruiker van de lift”. Ook Van der Meer is ervan overtuigd dat dit een logische stap is: “Ik ben inmiddels alweer 13 jaar werkzaam bij Liftintermediair en heb, afgezien van een kleine uitstap in de doe-het-zelf-wereld, altijd in de liftbranche gewerkt. De techniek spreekt me aan en mijn vader heeft me altijd al geadviseerd om mijn kennis te gebruiken voor lifteigenaren. Daarnaast richt Marcel zich op de marketing- en saleskant en ligt mijn expertise in de techniek. Op deze manier vullen we elkaar goed aan”.

Meer naar buiten toe profileren
Op de vraag in hoeverre Van der Meer en Mars zaken anders aanpakken dan de voormalig directeur Bos, vertellen ze dat ze altijd betrokken zijn geweest bij de strategie en hier voor een groot deel mee verder gaan. “Uiteraard zijn wij twee andere karakters dan Alderik en Hilda Bos en zullen wij hier ook onze eigen invulling aan geven. Wij zijn direct en werken in een open organisatie, dus we willen ons ook meer naar buiten toe profileren. Onze taak is om de zichtbaarheid van Liftintermediair te vergroten. Dit gaan we doen door een beleid te maken wat we marketingtechnisch willen bereiken. Eind februari zal onze vernieuwde website live gaan en willen we meer naar buiten treden via online middelen, vakbladen en beurzen. Op commercieel vlak wil ik afspraken maken met potentiële klanten en bestaande klanten”, aldus Mars.

Samenwerkingen aangaan
Van der Meer en Mars willen bij Liftintermediair vooral op een gezonde manier doorgroeien met een gezonde klantenportefeuille. Daarnaast willen ze ook meer de samenwerking met verschillende partijen opzoeken. “Je hebt elkaar nodig in deze keten, dus het is van belang om te investeren in relaties. Zo verlopen zaken als inkoop, onderhoudscontracten en facturatie via de liftbedrijven en is het van belang om goed met ze samen te werken en met elkaar in gesprek te blijven”, aldus Van der Meer en Mars. Daarnaast benoemt Van der Meer ook de samenwerking met andere VLR-leden: “Wij hebben een iets ander uitgangspunt in vergelijking met andere leden en bekijken zaken vanuit de eigenaarskant. We vinden het daarom belangrijk dat ook hun belangen worden behartigd. Zo kunnen de wensen van alle partijen vervuld worden en komt dit iedereen ten goede. Daarnaast vinden we het belangrijk om ook mee te beslissen en mee te stemmen in de besluitvorming. Ik ben altijd meelezend lid geweest in de tijd dat Alderik voorzitter van de Technische Commissie (TC) was. Op dit moment heb ik andere prioriteiten, maar ik overweeg in de toekomst in plaats van meelezend lid eventueel weer actief deel te nemen als lid”.